Projekt: Rozwój kompetencji nauczycieli inwestycją w przyszłość naszej szkoły i regionu. Nauczyciele matematyki w Plymouth w Anglii na kursie „New Approaches in Teaching Math”.

Miasteczko przywitało nas deszczową pogodą, jednak serdeczne i otwarte przyjęcie przez organizatorów wynagrodziło złą pogodę. Na miejscu przez trzy dni odwiedzałyśmy różne szkoły, w których mogłyśmy oglądać lekcje matematyki na różnych poziomach nauczania. Pierwszą odwiedzoną przez nas szkołą była Beechwood Primary, gdzie mogłyśmy oglądać lekcje prowadzone metodą szanghajską. Podejście to uznaje znaczenie matematyki w naszym codziennym życiu, pomaga dzieciom w Wielkiej Brytanii nabyć umiejętności w zakresie liczenia, geometrii, wykonywania pomiarów, rozwija umiejętność rozwiązywania problemów i logicznego myślenia. Po skończonych zajęciach można było zadawać pytania nauczycielkom prowadzącym lekcje tą metodą. Następnego dnia byłyśmy w Oakwood School. Poznałyśmy praktyczne metody stosowane na lekcjach matematyki w tej szkole oraz mogłyśmy wymienić się spostrzeżeniami z nauczycielką. Ostatnią szkołą w której obserwowałyśmy prowadzone zajęcia było Plymstock School. Mogłyśmy spotkać się z nauczycielami matematyki uczącymi uczniów w wieku naszych wychowanków oraz zobaczyć, w jaki sposób teoria jest stosowana w praktyce i podzielić się z nimi naszymi doświadczeniami. Na zajęciach kursu poszerzyłyśmy swoją wiedzę na temat brytyjskiego systemu edukacji, dowiedziałyśmy się o cyklu nauczania matematyki, strukturze i zasięgu. Uczyłyśmy się również jak wykorzystać gry terenowe do nauki matematyki, były to zajęcia na powietrzu. Zawarłyśmy nowe znajomości – na kursie z nami były cztery nauczycielki z Hiszpanii, z którymi mogłyśmy podzielić się najlepszymi sposobami przekazywania praktycznej wiedzy z matematyki.

Uczestniczyłyśmy także w interkulturalnym obiedzie, na który każda z nas miała przygotować charakterystyczne potrawy pochodzące ze swojego kraju. Mogłyśmy dzięki temu spróbować nowych smaków, rozmawialiśmy o znanych sportowcach pochodzących z naszych krajów, słuchaliśmy muzyki charakterystycznej dla danego państwa. Uczestniczyłyśmy również w The Cultural Kitchen – wieczorze różnych kultur polegającym na wspólnym gotowaniu i degustacji potraw z różnych krajów. Wymieniałyśmy się z innymi uczestniczkami kursu uwagami i spostrzeżeniami na temat wizyt w angielskich szkołach dzięki temu poszerzałyśmy nasze umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Nasz pobyt na kursie „New Approaches in Teaching Math” wspominamy bardzo miło i z sentymentem.

Alicja Pomaniec i Anna Kościk

Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...
Nauczyciele w ...